Vykročte za lepším zdravím

dátum: 30.11.21-05:47

Mnohí z nás využívajú na zlepšenie svojho zdravia a posilnenie tela množstvo liekov a prípravkov z lekárne. Tieto produkty majú svoj efekt, ale často zanechávajú na našom tele nemalé stopy v podobe poškodenej pečene a tráviaceho traktu. A pritom stačí tak málo. Vyskúšať sa poprechádzať na čerstvom vzduchu.

Poďte sa spolu s nami pozrieť na výhody chôdze.

kvalitné tenisky

Sprievodca cvičením v chôdzi

Znateľné výsledky pri fyzickej aktivite závisia od troch prvkov: intenzity, trvania a frekvencie cvičenia. A rovnako to platí aj pri chôdzi.

Avšak, pretože je chôdza menej intenzívna ako beh, musíte chodiť častejšie, aby vaše telo z tejto aktivity získalo potrebné výhody. V praxi to znamená, zmeniť prechádzku v parku na chôdzu vyššej intenzity, ktorú charakterizuje vyššia rýchlosť, čo zas nesmie byť ale beh. Nesmierne dôležité tiež je, aby ste sa na tento typ pohybovej aktivity vybavili aj kvalitnými teniskami. 

Aké sú výhody chôdze pre vaše zdravie?

Kardiovaskulárne výhody chôdze sú biologicky prijateľné, rovnako ako iné formy pravidelného a mierneho cvičenia pre vaše svaly. Chôdza znižuje rizikové faktory srdcových chorôb - cholesterol, krvný tlak, cukrovku, obezitu, stuhnutosť ciev, zápaly a psychický stres. 

A ak ochrana pred srdcovo-cievnymi chorobami a nižšia úmrtnosť nie sú pre vás dostatočnými argumentmi na motiváciu k dôslednému praktizovaniu chôdze, potom môžeme dodať, že chôdza vás pomáha chrániť aj pred demenciou, obezitou, cukrovkou, depresiou, rakovinou hrubého čreva a dokonca aj erektilnou dysfunkciou.

Počasie sa pomaly zlepšuje, tak si urobte na zdravú chôdzu na čerstvom vzduchu návyk a uvidíte, že vám to prospeje. Oblečte si ľahkú dámsku mikinu, aby ste neprechladli a kochajte sa pritom krásou okolia. 

Zdroj obrázka: Brocreative/Shutterstock.com